190812 - Ny Pr- och marknadschef till Boob - Kläder för hela mammaresan!
Hoppa till innehållet

Boob använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats. Genom att du fortsätter att använda våra tjänster förutsätter vi att du godkänner detta. Läs mer om cookies

OK
Language:

Vid byte av språk gäller inte din kundvagn längre. Vill du byta språk?

OkejAvbryt ×
Skicka till:

Ny global Pr- och marknadschef till Boob

Louise Sillrén har klivit på posten som global pr- och marknadschef hos Boob Design. Hon har ett förflutet från bland annat  Polarn O. Pyret och Akademibokhandeln. Hon innehar uppdraget sedan i  augusti i år och i det ligger att ta ett helhetsgrepp över företagets pr- och marknadsföring globalt.

Vad var det som lockade med nya jobbet?

Det som lockade var att få möjlighet att jobba på ett välmående globalt varumärke som ligger i framkant vad det gäller hållbarhet. Självklart även styrkan i att vara ett helt igenom modernt och hållbart alternativ till den blivande mamman. Sen att det är en spännande målgrupp att få jobba med, en målgrupp som måste bearbetas tidigt och under relativt kort del i livet triggar mig.
 

Du kommer närmast från tjänsten som digitalt marknadsansvarig på Akademibokhandeln och har även arbetat med flera modeföretaget och bland annat som marknadsansvarig Sverige hos Polarn O. Pyret. Vad tar du med dig från tidigare uppdrag till Boob Design?

Jag tar med med mig vikten av att förstå sin målgrupp och att ha stenkoll på var de rör sig. Att allt idag mer eller mindre är mätbart och att relevansen i det vi kommunicerar är A och O. Tar även med mig vikten av att våga testa och att inte tappa kreativiteten. Det är oftast de knasigaste idéerna som ger mest effekt, buzz och lust. 

 

 

Din vara ligger nu i varukorgen