Köpvillkor | Boob Design - Kläder för hela mammaresan!
Hoppa till innehållet

Boob använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats. Genom att du fortsätter att använda våra tjänster förutsätter vi att du godkänner detta. Läs mer om cookies

OK
Language:

Vid byte av språk gäller inte din kundvagn längre. Vill du byta språk?

OkejAvbryt ×
Skicka till:

Köpvillkor

Vänligen läs vår Integritetspolicy här.

Beställning och orderbekräftelse

Då vi tagit emot din beställning får du en orderbekräftelse från oss till din e-postadress. I bekräftelsen finner du uppgifter om produkter, priser, betalsätt och leveransadress. Kontrollera att din orderbekräftelse stämmer. Om något är fel i beställningen kontakta vår kundtjänst omgående på shop@boobdesign.com. Om en vara i din order tagit slut i lager kontaktar vi dig snarast via e-post. Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att få beställa från oss.

Leveranser

Dina varor skickas som paket med Postnord. Order som kommer in före kl 12.00 skickas normalt samma dag eller dagen därpå. Normal leveranstid är 2-4 arbetsdagar för leveranser. Observera dock att det i enstaka fall kan dröja längre (under tex reaperioder) och vi reserverar oss för upp till 10 dagars leveranstid. Vi ansvarar inte för skada till följd av att leveranstiderna överskrids men du har däremot rätt att ångra ditt köp vid utökad leveranstid.

Om varan skadas eller kommer bort under transporten är Boob Design AB betalningsansvarig. Har du fått en skadad eller trasig vara så måste detta meddelas inom 14 dagar.

Ej uthämtade paket

För paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader för tur- och returfrakt, administrations- och fakturaavgift.

Transportskador

Upptäcker du att paketet är skadat när du hämtar det hos ditt postombud alternativt när UPS levererar paketet skall du anmäla det direkt till respektive speditör. Om du upptäcker skador senare kan du kontakta oss på shop@boobdesign.com. Du som kund ansvarar för att varan inte skadas eller kommer bort då du returnerar den till oss.

Ångerrätt

Du har 30 dagars ångerrätt från det att du tagit emot din vara. Produkten som returernas ska vara i oanvänt och oskadat skick, samt med alla etiketter och eventuell originalförpackning kvar. Du som kund ansvarar för att varan inte skadas eller kommer bort då du returnerar den till oss. Du betalar portot på 59 SEK för returen. 

Vid betalning med faktura från Klarna: vänligen notera att du som kund är ansvarig för att din betalning kommer in i tid till Klarna, vi betalar inga förseningsavgifter. Om du gjort en retur till oss vänligen logga in hos Klarna www.klarna.se eller kontakta Klarna 08-120 120 10 för att skjuta upp din betalning. Du kan även betala fakturan så justerar vi beloppet när vi mottagit returen.

Reklamation

Vi garanterar att de varor du får är felfria vid leverans. Skulle du få en trasig vara så kontakta oss så fort som möjligt, senast 14 dagar efter att försändelsen hämtats ut och beskriv detaljerat vad felet är. Den felaktiga varan skall vara i oanvänt skick. Returnera varan tillsammans med ifylld retursedel och ange tydligt att det är en reklamation. När vi fått varan och godkänt reklamationen skickar vi dig en ny vara om varan finns i lager och ersätter dig för ditt returporto. Finns inte varan i lager återbetalar vi dig det du lagt ut för varan och ersätter dig för ditt returporto.

Vilka lagar gäller?

Konsumentköplagen gäller då du handlar hos oss. För mer information, besök www.konsumentverket.se. För mer information inom EU besök www.konsumenteuropa.se. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i vår webshop. Vi strävar efter att presentationen av våra produkter ska vara så nära verkligheten som möjligt då det gäller proportioner och färger, men vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.

Vi reserverar oss mot eventuella slutförsäljningar som inte hunnit uppdateras i webshopen. Om en eller flera varor i din beställning inte finns kvar i lager meddelar vi detta via e-post, justerar din order samt betalning och skickar eventuella resterande produkter till dig.

Vi förbehåller oss rätten att justera priser och eventuella prisfel före och efter att beställningen är behandlad.

Force Majeure

Vid Force majeure skjuts Boob Design AB:s förpliktelser upp. Om perioden för Force majeure är längre än 2 månader äger såväl du som Boob Design AB rätt att upphäva avtalet utan att det i sådana fall finns någon skyldighet att betala skadestånd. Med Force majeure menas bland annat strejker, sjukdom hos personal, transportstörningar, import/exportförbud, naturkatastrofer, onormal nedgång i marknaden, större olyckshändelser, blockad mm. Detta oavsett om det förekommer hos Boob Design AB eller hos någon av våra leverantörer.

Cookies

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats. En cookie är en liten textfil som lagras i din dator. När du besöker en webbplats som använder cookies gör det att webbplatsen kommer ihåg dina personliga inställningar, du behöver till exempel inte välja språk varje gång du besöker den. Cookies används också för statistiska ändamål.

I inställningarna för din webbläsare kan du, om du önskar, ändra så att cookies inte sparas. Detta medför dock att du inte kan ta del av webbplatsens fulla funktionalitet då den bygger på användningen av cookies.

Hantering av personuppgifter

Vänligen läs vår Integritetspolicy om hur vi hanterar dina personuppgifter.

Boob Design AB
Org nr: 556554-1025
Sankt Paulsgatan 1
118 46 Stockholm
Sverige

Din vara ligger nu i varukorgen